tisdag 10 november 2009

Telefondiagnoser, varför är det lagligt?

För typ en vecka sen fick jag urinvägsinfektion. Nu vet jag att ni är lagom intresserade i mina sjukdomar - men det är inte poängen med historien. Jag ringde vårdcentralen och förklarade mina symptom. Märk väl att jag hade cp-ont. Sjuksköterskan ställde en rad frågor rörande hur det kändes osv och sa sedan att en läkare under eftermiddagen samma dag skulle skriva ut ett elektroniskt recept till mig. "Så det är bara att hämta ut det sen!". Jo, gött och smidigt tyckerman... MEN... ca en vecka senare och 180 kronor fattigare så sitter man fortfarande här med ett tillstånd som jag ialla fall inte tänker kalla "helt frisk" för NÅTT är fortfarande galet. Så jag ringer vårdcentralen igen. Sjuksköterskan som svarar håller med om att det var dumt att inte ta emot mig för analys från första början. Yeah, really? Och nu måste jag dessutom sluta ta tabletterna (visserligen bara två kvar = en dag) och vänta till fredag så att antibiotikan hinner gå ur kroppen - för nu kan man inte ta några vettiga prover i alla fall. Känns det inte underbart att behöva gå med detta i ytterligare en och en halv vecka minst? Att äta antibiotika i onödan = värde (och inte bra för kroppen) + hejdå 180 kronor (jag har INGEN inkomst, ok?) = crap bag

Suck my balls, telephone nurse douche.....

5 kommentarer:

Natta Jones - Andlighet och funderingar sa...

Men att dom gav dig antibiotika utan att göra ett urinprov. Fail!

Sheriilyn sa...

Åh fy sjutton! Idioti! Urinvägsinfektion är helt, helt fruktansvärt! Har haft det en gång och då var den så kraftig att jag pissade blod. Önskar inte ens min värsta fiende det alltså. Hoppas du får rätt hjälp!

svar: Hur jag håller mig i form? Jag är inte i någon särsilkt bra form faktiskt, är en god del underviktig på grund av att jag har väldiga problem. Med diverse saker.

Ja, varma drycker är bäst så här års. Det är både gott och lugnande. :)
Åh, grattis i förskott! Fyller också år denna månad. :)

Aaw, tack! Det hoppas jag verkligen också. :)

Alexandra - Mami till Neville sa...

Svar: Haha jaså? Har aldrig testat :)

Alexandra - Mami till Neville sa...

Okej, vad ligger priset på foundation på då:)

Alexandra - Mami till Neville sa...

Det ska jag försöka klura ut ;) Bra träningsredskap ska det vara iaf, så vi får väl se :)

Har ingen aning om det, men sök lite på internet.
Ja jag bor i Kalmar! :) Hur kom det sig att du flyttade hit?