onsdag 13 januari 2010

Fortfarande ont

Shit idag är ögat riktigt svullet. Ungefär slika svullet som här fast lite till och lite rödare. Inte kul alls faktiskt. Hoppas det går över snart! Sjukvårdsrådgivningen sa att det var en vagel och att det inte finns något man kan göra förutom att vänta ut det....är det ingen som har någon bra egen huskur som funkar? =)

Äppelsnigeln Wolfgang har fått sällskap av kampfisken Greven av Monte Cristo. Han är en fin blå-röd firre med långa fenor. Och då jag inte har kunnat ta någon bra bild på honom så lånar jag en bild från nätet!



Nu blir det frukost och uppsatsredigering. Och sims. Vi hade tänkt möblera om lite idag också! Får se om det blir av. Vi har lite nya idéer nämligen..... =) Sen är ju frågan också - ska jag gå och träna? Borde jag det med tanke på ögat eller kan jag förvärra det? Sjukvårdsrådgivningstanten sa nej...men jag är inte lika säker.....

3 kommentarer:

Fru Sessan sa...

Det där ska jag absolut göra nån dag =) Mumma!

Trist det där med ögat, hur känns det nu? Får du nån medicin typ? Ögondroppar?

Härligt med PT! Eftersom jag just nu inte har råd så blir AHB det bästa! =)

Sheriilyn sa...

uh. en av mina småbröder har en vagel under ögat han haft i flera månader nu. :S Han har fått en remiss till läkare på något sjukhus nu i alla fall. Hoppas din försvinner fort!

svar: Ja, jätte kul! :D

Maja sa...

jag hade en ovanlig vagel för många år sedan, den satt liksom precis på utsidan av övre ögonlocket - mitt i fransraden. tillslut fick jag damp på den och eftersom den såg ut ungefär som en finne så tänkte jag att jag skulle klämma den. big mistake! inte försvann den snabbare för det och idag har jag ett pyttelitet ärr som gör det svårt att få kajalen jämn och fin. så mitt tips är att bara låta den va! fast den påverkar inte allmäntillståndet så träna kan du säkert göra utan problem. så sa min pappa optikern när jag hade min iaf. :)