onsdag 2 december 2009

High five för Ragdolls i Uppsala!

När jag bodde i Uppsala hittade jag världens underbaraste frissörsalong. Ragdolls heter den och där jobbar världens coolaste tjejer. Coola snygga bruds med piercingar och tatueringar - så ska det vara! Jag klippte mig alltid hos Elin, som är svinbra (och som många av mina vänner klipper sig hos nu också) och håret blev verkligen alltid perfekt. Ska man klippa sig i Uppsala ska man fan gå till Ragdolls! Deras hemsideadress hittar ni här:

www.ragdolls.se



Nu bor jag inte i Uppsala längre...passade därför på att klippa mig i Skövde när jag var där och hälsade på (mamma betalade för jag fyllde år). Gick till en frissa som verkade bra (mamma hade varit där förut och det brukade bli asgrymt). Klippte mig en gång hos en frissa som jag inte tänker nämna, och man såg typ ingen skillnad. Saken vr den att hon fluffade mitt hår helt sjukt mycket med nån specialfön så att man inte såg resultatet riktigt där på plats. Dagen efter dock, när jag hade duschat, så märkte man att det inte syntes mycket alls. Så jag gick tillbaka, självklart, och bad henne klippa upp lite mer (mitt hår är tungt och måte klippas upp för att inte va så jädra platt och rakt). Vad gör frissan då tror ni? Jo, hon klipper upp det som FAN - med andra ord så känns det som att jag har tre långa hårstrån kvar på något som ser ut som en hockeyfrill-retard-bajs. Håret påminner om frisyren på tjejen i "Cold Case" och jag hatar verkligen hennes hår starkt. Jag menar kolla bara....det är förstört juh...kommer ta cp-länge innan håret växt ut igen....tack så jävla mycket liksom.

Uuuuuusch...


4 kommentarer:

Annie sa...

Jag tycker det ser jättefint ut! =)

Anna Haagen sa...

jag måste säga att jag inte ser någon skillnad faktiskt. du är ju alltid snygg!

susanna sa...

Jag ser inte heller någon skillnad, men kanske beror på bilden :P

Maja sa...

du, har du ställt in på nåt vis så att man inte kan backa från din blogg? eller är det internet som är cp?

håret växer alltid ut igen. det är trist men sant och den enda trösten när frisören misslyckas! kan man förresten inte reklamera klippningar och åtminstone få pengarna tillbaka?